כשהתחלנו לרדוף אחרי טירות היה לנו ברור שכדי להגיע לחלק מהטירות נהיה חייבים לתכנן חופשות של מספר ימים וכך נוכל לראות מיקבץ של טירות באיזורים מרוחקים. מאז תחילת המירדף עשינו 9 נסיעות כאלו וכיסינו מרחבים מדרום המדינה (קורנוול, האי וויט) ועד לצפון (יורקשייר, נורת’המברלנד). במהלך השנה הזו כולנו למדנו המון דברים בקשר לטירות, אבל גם למדנו לא מעט על האופן שבו מתכננים טיולי כוכב…

הנסיעה הראשונה שלנו, למשל, הייתה גם הנסיעה היחידה שבה ישנו במלון. אחד השיעורים הראשונים שלמדנו הוא שמלונות הם האופציה הפחות מועדפת לנסיעה עם ילדים מכמה סיבות. קודם כל מכיון שכשאתה במלון הדבר היחיד שאתה באמת עושה בחדר הוא לישון או לצפות בטלוויזיה (והטלוויזיות בדרך כלל לא חכמות והן כוללות רק את הערוצים הבסיסיים). טיולי טירות הם טיולים מעייפים, ולפעמים לא כל כך מתחשק לחזור לחדר ריק ואז לצאת למסעדה. אם בוחרים לישון בדירה או בביקתה שבה אפשר לבשל ארוחת ערב, זה כבר פותר את הבעיה הזו, בנוסף צריך לזכור שזוהי גם החופשה של הילדים. אני אכתוב עוד הרבה על האופן שבו הילדים הגיבו לפרוייקט שלנו (רמז, זה לא היה קל…) אבל בעקבות הנסיעה הראשונה שלנו למדנו שאנחנו חייבים לשלב גם אטרקציות שלא קשורות לטירות לטובת הילדים, בהמשך גם גילינו את עולם ה- holiday parks שבעצם יצר מלכתחילה חופשה הרבה יותר ידידותית לילדים (בעירבון מוגבל). אבל אין סיבה להקדים את המאוחר, אז בואו נחזור לנסיעה הראשונה…

כשרק עברנו לבית החדש שלנו בחבל הקוטסוולדס שאלנו את השכנים שלנו לגבי כמות השלג שיורדת באיזור בחורף, השכנים חייכו בביטול ונזכרו שמתישהו ב- 2012 ירד שם שלג. בשנה הראשונה שלנו היו לנו לא פחות מארבע מערכות מושלגות שהאחרונה בהם התרחשה בחודש אפריל, והשתיים הראשונות התרחשו בחודש דצמבר… כנראה שכמו בכל מקום מזג האוויר פשוט משתגע.

את הנסיעה הראשונה שלנו ייעדנו לאיזור הצפוני של קנט וסארי. זה המרחב הכפרי שנמצא מדרום ללונדון, ולמעשה כל הטירות שתכננו לבקר בהן מתאימות לנסיעת יום מהעיר הגדולה גם לתיירים. שלוש מתוך ארבע טירות שתכננו לבקר נחשבות לטירות סופר חשובות ופופולריות. טירת לידס, שהייתה בבעלות של חמש מלכות (וכלא של מלכה שישית) היא אחת הטירות הכי אטרקטיביות באנגליה. טירת היבר היא הטירה שבה גדלה אן בולין, אישתו השנייה של הנרי השמיני, והיא טירה ששופצה בסכום עתק של רבע מיליארד דולר (בשווי של היום) בתחילת המאה ה-20 על ידי האיש שהיה הכי עשיר באמריקה. טירת בודיאם היא אחת הטירות הכי מצולמות בעולם, ואם היא נראית לכם מוכרת זה בעיקר כי היא הייתה אחת הטירות בסרט מונטי פייטון והגביע הקדוש.

בנוסף תכננו לראות את טירת סקוטני כטירת בונוס, הטירה הזו היא שילוב של מי שמחפש גם לראות מבנה הרוס מימי הביניים וגם לראות בית אחוזה, שניים במחיר אחד.

התעוררנו לבוקר של הנסיעה בהתרגשות, וגילינו שהכל בחוץ לבן… בילינו את השעות הראשונות של הבוקר בתהיות האם לנסוע או לא. הרדיו דיווח על פקקים נוראיים, מפלסות השלג פתחו רק חלק מהצירים, וכמובן שהכל מתרחש בחופשת הכריסטמס שבה גם ככה הרבה אנשים נמצאים בדרכים…בצהריים החלטנו ללכת על זה.

הנוף שנשקף אלינו באותה נסיעה היה מדהים, הכל היה מושלג, אבל אני לא אשקר, אני לעולם לא רוצה לעשות עוד נסיעה כזו. נסיעה שאמורה היתה לקחת שעתיים וחצי, ארכה חמש שעות בפקקים אינסופיים. כשהגענו למלון שהיה באחד הפרברים של עיר בשם מיידסטון דרומית מזרחית ללונדון, היה כבר חשוך, הפסדנו את היום הראשון.

זה אחד השיעורים החשובים שלמדנו על נסיעות טירות…אם מטיילים בחורף צריך להביא בחשבון לא רק את הטמפרטורות אלא גם את שעות האור המועטות, מה שמוריד את החשק לצאת מאיפה שלא ישנים בו (לעומת זאת כשנסענו בקיץ הילדים המשיכו לבלות גם ב- 10 בלילה).

בימים הבאים הדברים השתפרו. למרות שהפסדנו את היום הראשון הצלחנו להשלים אותו בזכות העובדה שטירת בודיאם מילאה לנו בדיוק שעה אחת של ביקור (מה שלימד אותנו שטירות הרוסות לא יכולות אף פעם למלא יום טיול בנסיעות כאלו, ולכן אפשר לשלב אותן למשל עם אטרקציה לילדים). נסענו מבודיאם לטירת סקוטני שמרוחקת רק 20 דקות ממנה, אבל לא ממש הצלחנו למלא את שעות אחר הצהריים בשום פעילות. השהייה בחוץ בטמפרטורות נמוכות גורמת לעייפות ניכרת, וכשחזרנו למלון בכל יום בארבע או חמש כבר לא היה לנו חשק להיכנס לאוטו ולחפש משהו לעשות (מה גם שהמשהו הזה היה צריך להיות בתוך מבנה כי אחרת פשוט היה קר מדי).

בסופו של דבר הנסיעה הזאת הייתה מצוינת כי היא לימדה אותנו המון דברים (וגם כי היא עזרה לנו לעבור את חופשת הכריסטמס בלי להשתגע. בשנה שלאחרי כן יישמנו הרבה מאוד מהלקחים שהופקו באותה נסיעה ראשונה ובילינו ארבעה ימים מצוינים בקרדיף בירת ויילס (בהנחה ומתעלמים ממצב השטיח בדירת האיר בי אנ בי ששכרנו). אם אתם קוראים את הבלוג הזה וכבר הייתם ביער השחור, פרובנס וטוסקנה, אז כדאי לכם להתחיל לחשוב על טיולי כוכב גם באנגליה. אם אתם מבקרים קבועים בלונדון אולי אפילו תתייחסו ללונדון כאל בסיס הכוכב שלכם ותצאו ממנה לכמה טיולי יום שונים בתחבורה ציבורית או בטיולי יום מאורגנים (בהמשך האתר הזה או כבר עכשיו אתר האנגלי שלנו תוכלו לקרוא על כמה טירות מדהימות לנסיעות יום מלונדון), וככה תוכלו בבוקר לראות קצת אנגליה, קצת ירוק וקצת היסטוריה, ובערב לבלות בעיר הגדולה